Τα εγκαίνια του μνημείου στις 18 Ιανουαρίου 2019.
Το μνημείο του ψευδεπισκόπου Βασιλείου Λιπκίβσκι
στην πόλη Τσερκασι, «αγιασμένο» από τον ψευδο-Κιέβου Επιφάνιο,
βρίσκεται σε ετοιμόρροπη κατάσταση. Τα χρώματα και τα γράμματα από την αναμνηστική
επιγραφή ξεθωριάζουν, ενώ το ίδιο το μνημείο είναι ετοιμόρροπο.
Τα εγκαίνια του μνημείου έγιναν στις 18 Ιανουαρίου 2019 στην παρουσία του πρώην Προέδρου της Ουκρανίας Πετρό Ποροσένκο. Τότε για την συνάντηση με τον Ποροσένκο είχαν υποχρεώσει να παρευρεθούν εκατοντάδες κάτοικοι της πόλης εργαζόμενοι στο δημόσιο.
Το μνημείο κατασκευάστηκε επειγόντως από την ψευδο-θρησκευτική οργάνωση, την λεγόμενη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας. Τα σχετικά έγγραφα και άδειες είχαν αναλάβει το δημοτικό συμβούλιο και οι αρχές της Περιφέρειας.
Το γλυπτό κόστισε μισό εκατομμύριο εθνικού νομίσματος γκρίβνια, αλλά εδώ και κάποιους μήνες καταστρέφεται. Από την επιγραφή «Μητροπολίτης Βασίλειος Λιπκίβσκι» τα μεταλλικά γράμματα έχουν εξαφανιστεί, στην ίδια κατάσταση βρίσκονται και τα γράμματα στην πλάκα δίπλα, είναι ξεθωριασμένα. Ο ιστορικός της περιοχής Σεργκέϊ Γκαννίτσκι νομίζει, ότι όλα συνέβησαν έτσι επειδή ο χρόνος περνάει και το μνημείο δεν φροντίζεται. Οι κάτοικοι της πόλης κατά πάσα πιθανότητα δεν γνωρίζουν ποιός ήταν αυτός ο άνθρωπος.
Ο μελλοντικός ψευδεπίσκοπος γεννήθηκε στην περιοχή της πόλης Ούμαν. Επί
τρία χρόνια παρακολούθησε μαθήματα στο γυμνάσιο της πόλης Τσερκάσι (τώρα – Μουσικό Κολλέγιο). Αυτός ήταν ο λόγος που απαθανατίστηκε σε πέτρα ακριβώς σε
αυτό το μέρος.
Σύμφωνα με τον τοπικό ιστορικό, «το μνημείο του Βασιλείου Λιπκίβσκι ανεγέρθηκε στο έδαφος του Μουσικού Κολλεγίου και, όπως διηγήθηκε ο διευθυντής του, η κατασκευή έγινε πολύ γρήγορα, ακόμα και με χιόνια και βροχές, ούτως ώστε οι τεχνικοί που λάμβαναν μέρος στην κατασκευή του μνημείου προσπαθούσαν με διάφορους τρόπους όπως με την τοποθέτηση νάιλον επικάλυψης να προστατεύσουν το μνημείο από τα καιρικά φαινόμενα».
«Δεν με ρώτησε κανείς — σε ποιο σημείο θα πρέπει να γίνει η εγκατάσταση του μνημείου. Έσκαψαν θεμέλια σε χώρο όπου ήταν φυτεμένα διάφορα λουλούδια και άρχισαν τα έργα. Ήταν λογικό και αυτονόητο ότι με το πέρασμα του χρόνου θα αρχίσει να ξεθωριάζει, ότι θα αρχίσουν να χάνονται τα γράμματα, και το θεμέλιο δεν θα είναι σταθερό», ανέφερε ο διευθυντής του Μουσικού Κολλεγίου.
«Καὶ πᾶς ὁ ἀκούων
μου τοὺς λόγους τούτους καὶ μὴ ποιῶν αὐτοὺς ὁμοιωθήσεται ἀνδρὶ μωρῷ, ὅστις ᾠκοδόμησε
τὴν οἰκίαν αὐτοῦ ἐπὶ τὴν ἄμμον· καὶ κατέβη ἡ βροχὴ καὶ ἦλθον οἱ ποταμοὶ καὶ ἔπνευσαν
οἱ ἄνεμοι καὶ προσέκοψαν τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ, καὶ ἔπεσε, καὶ ἦν ἡ πτῶσις αὐτῆς
μεγάλη (Ματθ. 7, 26-27).
Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2021
@Μετάφραση «Κάλαμος ὀξυγράφου». Επιτρέπεται η διανομή του κειμένου με αναφορά της πηγής.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Здравствуйте! Комментарии публикуются после проверки модератором. Благодарим за понимание!